❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 15 April 2013

Saya Saya Saya ^_^


Assalamualaikum....

Hey  reader2  sekalian.... Saya  bosan  sangat  sekarang  ni. Hurmmm, cuti  kat  rumah  1  minggu  tak  tahu  nak  buat  ape. Pulak  tuu, Big  Madam  a.k.a  Mama  tak  de  untuk  2hari  ni  sebab  nye  ade  kursus  kat  Janda  Baik. Dan2  je  Big  Madam  tinggal  kan  saya...

Selama  Big  Madam  tak  ade, saya  sebagai  anak  yang  bertanggungjawab  telah  mengambil  alih  semua tugas2  rutin  harian  nye. Weeee........ 
memasak, mengemas, membasuh, dan  semua2  lah  saya  lakukan. Now, saya  dah  jadi  housewife. Hehehe  tak  salah  kalau  praktis  awai2, x  ke  gituwww??

Alhamdulillah, selama  Big  Madam  tak  ade.... Saya  berjaya  melakukan  semua  kerja2  nye. Termasuk  menjaga  Si  Adib  tuhh  yang  paling  bongsu  dan  yang  paling  nakal. Alahaiiiii, bukan  senang  nak  jage  budak  kecik  nihh, perlukan  kesabaran  yang  amat. But  I  still  can  handle  him :)

Tugas  saya  memasak  selalu  di  bantu  oleh  adik  saya  a.k.a  kembar. Beliau  telah  banyak  menunjuk  ajar  dalam  bab  memasak. Heeee, gung  gang  gung  gang  di  dapur ... Kami  dapat  menyiapkan  juadah  for  lunch. For  1stt  day, Taraaaaaaa -_- 


MENU
Ayam  Masak  Kunyit  By : Me (Misz  Elena)
Ayam  Masak  Lemak  Cili  Padi  By : Iqa (Misz  Fiqay)



Selamat  menjamu  selera, yesss  memang  selera  pun. Haha  and  for  your  information  Big  Boss  makan  siap  tambah  2  kali. Saya  percaya  kali  ni  Big  Boss  berpuas  hati  dengan  masakan  kami  berdua. Yeayyyy!! Saya  berjaya.. Hikss, papa  you  seeeeeeee.... Saya  pandai  memasak  lah :P

Hari  ke-2  menu  kami  Sup  Perut  bersama  sayur  campur  goreng  then  tambahan  menu  dari  Big  Boss  iaitu  ikan  masin. Okey, tuu  pun  Big  Boss  mintak.. Hew  hewwwww, dan  for  today  I  feel  Big  Boss  still  jugak  berpuas  hati  dengan  masakan  kami.. Alamakkksss, konfirm  dah  boleh  jadi  isteri orang  saya  ni. Muehehehe :D


Potpetpotpet saysss : Awak........... Saya  dah  pandai  masak  sekarang. Awak  mesti  kagum  dengan  saya  kan3... Lepas  ni  awak  tak  boleh  buli  saya  lagi  taw!! Dan  saya  akan  terus  belajar  dan  mempraktikkan  dalam  bab  masakan. Saya  nak  jadi  macam  Big  Madam  pandai  masak. Dah  macam Cheff  dah  mama  saya  tuhh... Saya  tahu, awak  memang  dah  terima  saya  seadanye  pun  sebelum2  ni. Thankssss  awak, Missyyy  muchh  siakkk!!







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...