❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 31 August 2016

Merdeka Day ! Alhamdulillah...


Tanggal 31 Ogos !!! Alhamdulillah we still dapat menyambut merdeka di negara kita yang penuh dengan aman dan sentosa. Tapi kat negara lain??? Allahu... Just pray for them :'(





Wahai saudara saudari ku sekalian, 

Ingatlah !! Kita ni sangat beruntung, sangat bersyukur dilahirkan di negara yg penuh aman dan damai ni. So gaisssss, please appreciateee pleaseee bersyukurr dengan ape yg dilimpahkan kepada kitaa semuaa. Kita still dapat makan untuk harian kita, kita still ade tempat tinggal, kita still bangun dari tidow and dapat tengok muka parents kita, still dapat berpijak pada bumi yg nyata. Masyaallah !! Beruntung nyee kita ni kan. Semogaaa kita selalu berada di dalam lindungan nye. Dan jangan lupa berdoa kepada negara2 yang kurang bernasib baik, yang hari2 terpaksa berhadapan dengan peluru, bom, kekejaman and so on...



SO, yang kat luar sanaaaaaaa.... Korang kalau nak sambut merdekaa so far okey jee tapi jangan laaa kau jual maruah diri buat perkara x elok sana sini malam merdekaa wehh.. Aku nak nasihat jeee. Sebab aku perati kann setiiap kali sambut merdekaaa, kat malam ambang merdekaa tuu mesti banyakkk jee kes "melampau sosial" yang biasaaa tu laa kan. Weyy macam dah jadikk budaya lakk bagi korang ehh anak2 mudaa. Hermm aku bukan laa nak cakap aku ni baik sngt kaa ape tapi selama aku hidup aku x pernah beriyaa sngt pun nak pergi sambut merdeka dgn kawan2 kee dgn BF ke ape keee.. As longgg malam merdekaa aku terperap jee dalam rumah with family bila aku ada dgn family laa. Aku tak pernah pun pasang niat nak pergi sambut merdekaa and so on. Sebab nye sendiri fahham laaa ye anak2 muda. Aku tak nak pun kondem sesape, sebab nye korang mesti cakap kubur masing2... Haaa betul sngt tu.. Hihihi tu jelaa aku nak luahh wehh. Tak dak apaa pun sebenarnye...



So, moral of stories kat siniii.... Sambut laa merdeka kitaa ni dengan melakuan perkaraa yang manfaat. Semua dah besar, ada otak, ada akaiii.. Sendiri pikir, lubang kubur sdn bhd, sendiri gali, masing2 punya hal, sendiri tanggung. Hahaha okeyy2.. Apee arrr tak sporting langsung ahh ?? Hahaha bior laaa aku tak sporting bab2 gini, aku tak sukaaa jee tgk anak2 gadis berkeliaran time2 ambang merdekaa gituh.. Merdekaa laa sngt yeee. Kalo ada family angpaa duk guide xpalaaa.. Hehehe ni pesan tuk kat aku jugakkkk.. Jangan duk gedik pi tempat2 macam tuhh.. Rimassssss ngat aihhhh :D







MALAYSIA, We are celebrating all the things that make you special in the best way possible-with a unity of great rewards... HAPPY MERDEKA DAY !! 
WE ♥ MALAYSIA !!!















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...