❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 4 September 2016

Penemanku Dikala Duka & Tawa ❤️


Hari ni aku nak story sikit pasal aku yg the lattest. For your information gaissssss, every week jugak laa aku ada appointment dengan Doktor gigi kat TAC Dental Clinic, Kluang nuhhh. Setiap minggu wehh malam Khamis je aku gerak ke sana. Lepas tu appointment aku biasa nye hari Jumaat dalam sekitar pukul 10.00 am to 12.00 pm gituhh.. Haaa taw dakk pasaii apaaa?? Pasaii aku duk gataii pulakk nakkk bergigi besi nak perbetuiii gigi akuu yg ala2 mancung sikitt. hahaaa tapi Bak kata Encik Fiance, dia terimaa je kekurangan aku and kelebihan aku. Alhamdulillah laaa. Tapi aku ni duk gatai, duk keras kepalaa nak pi jugak buat gigi besiii. Haa dah tuuu pi laaaaa sampai laniii duk appointment ngan doktor sampai laa braces aku sudah di pasanggg.... hehehehe :D


Alhamdulillah..... dah 2nd day hari ni aku begigi besi dalam bahasa omputeh nye braces. Hehehe for 1st day aku nak ceritaaa lepas jeee settle operate gigi aku nihhh, aku lagakkk strong laaaa x sakitt sikit pun bhaiii sbb nye ade bius. FYI after dah passang braces semuaaa at the lasttttt sekali gigi aku lagi 2 batang kene cabut. Before 2 weeks hari tuh dah cabut 2 batang gigi. so total gigi aku kene cabut 4 batang. Depends on the case sebenarnye. Macam case aku nih kene cabut 4 batang gigi (2 gigi atas 2 gigi bawah) sebab gigi aku terlampau rapat and xde space nak buat gap. So kene laaa cabut gigi, lagi2 gigi aku memang masih kukuh baqq hangg. Alhamdulillah semuaa berjalan lancar. Takut tuu takut laaa sbb nyeee seingat aku last aku cabut gigi masa aku umur berape laaa eikk. Lepaih tu tahu2 dah besar cenggini umur 24 tahun sekali kene cabut 4 batang terus. hahaha rongakk babeee gigi aku. Kah kah redha kan aje. Dah kehendak aku kan...


Lepas je complete pasang braces atas bawah, rilex jee aku siap boleh jalan2 sana sini tengok wayang shopping sana sini. Tapi bab makan tuhh akuu dah awkward sikit laaa sbb seriousss memang tak leh mengunyah langsunggg. haha sebab nye gigi belakang aku dah di guide dgn besi atas bawah. So bile aku nak ngunyah gigi besi aku tu bergesel, kau tahu apa rasaaaa?? Hahaha ngiluuuu siaaaaaaa :D Aku ambik keputusan untuk makan bubur jelaaa just like mcm baby yg takde gigi. hehehe and memang akan jadi rutin makanan untuk aku dalam beberapa minggu or kemungkinan makan bulan untuk face bubur and makanan yg lembut2 lembik2 macam tu... Tak leh nak merungutt naaaaaaaaaa. Sendiri yg nak kan.. Yang funny nyeee lepaihh jaaa habis ubat biussss tu diaa mai rasa ngerik2 jaa kat gigi ni haa, berdenyut2 mungkin effect dr besi yg dicengkam. Nampak biase je kan sbnrnyeee wayar tu dah di attract pelan2 naaaa tu rasaa jaaaaa dia punyaaa denyut2.. Part paling besttt masa nak tidow. Hahahaaa yg ni aku makan ubat tahan sakit 2 biji anddd settle laaa.. Tidow laa aku dgn aman. Alhamdulillah :)

Kau akan rasa sngt awkward bilaa kau nak makan, bila kau nak senyum, bila kau nak tutup mulut, bila kau nak tidow 1 hal, nnti mulut akan terbukak sikit tapi tu normal, lepaih tuuu jangan laaa hampaa duk layan ceritaa org duk buat funny pasaii apaa satgy bilaa hampaa nak berdekah tuuu, hampa rasaa laaaa macam hapaaa bilaa mulut hampaa duk bukak luas2, hahahaa boleh lukaa hampaa tau dakk. So kene laaaa gelak kecil2, gelak sopan2 jaa as longg hampaa duk pakai bracesss tuh. Kalau dakkk, hampaa tanggung laa sendiri risikooo yg bakal akan datang. So far aku okey jekk. Cuma paling keatara bab makan. Tahu kenapa?? Sebab nye aku ni seorang yang kuat makan and bila kau nak makan itu ini kau kene tahan and rasa macam kene sekat bab makan segala2 nya. Weh aku bab makan tak boleh betul :'(  tengok orang duk kedarah itu ini, nafsu makan aku mmg increased tahap dewa 44. Saiaaaa taaaaa kuadddddd :'(

Overall bab lain semua maintain jeeee. And always kene berus gigi macam doktor ajar tu. And bila aku lupaaa aku request je Encik Fiance buatkan tutorial sbb nye doktor dah ajar sama kat diaa. Hahaha Encik Fianceee ni orang kuat aku, pembakar semangat aku, bukan pembakar lemak yeeeee.. Sebab diaa ni sebenarnnyeee guide aku supaya menternak lemak aku dgn lebih jaya nye lagi. hapenyee tidak, asyik ngajak aku makan jee. Aku pun apa lagi, suke laa duk request nak makan itu inii. Tapi skrg memang x boleh nak request laa. Bertabahlahh laaa yekk. nantiii aku nak balas balikkk nak makan semuaaaa yg aku nak double triple. Hahaha dakk aihhh aku melawakk jaa laaa naaaa :D 


Doctor said tempoh aku pakai braces ni dalam 2 tahun setengah tu pun if aku follow appointment and check up ikot time diaa laa. Buat nyee aku skip appointment so makin bertambah laaaaa tempoh aku untuk terus pakai braces ni. Semogaa aku behave and follow all the rules and appointment doctorrr, hopefully laaaa. Hahaaa takpaa Encik Fiancee ada merangkak Personal Assistant (PA) aku, mmg diaaa laa yg always ingatkan aku itu ini. Almaklum laaa aku nii kepalaa otak x berapaa nak betui kengkadangg kan sebab nye orang mudaa memang macam nihh. Hahaha kene lahh orang tua yg mengingatkan untuk org muda2 macam aku ni. Ye dakk?? Hahahahaa :P haaaaaa lupaa pulakk nak habaqq weyy, hampaa ada dak sama case dengan akuu yg kene duk pakai skru kat gusi atasss nuh..? Ada dakk?? Case aku ni after 1 year or 1 year and half, aku kene skru kat ataihh gusi ni kann pasaii depa nak menaikkan gigi aku sket lepaih tuu pasaii apaa lagi aku daaa x ingat and blaa blaaa blaaaaa. Cerita diaaa aku takut & seram jugakkk dengarr depaa mau pasang skru kat aku. Tapi aku ingat satu jaa ayat nihhh "BEAUTIFUL IS PAIN"... Ish3.... Allahuuu... panjang pulakk aku berleteqqqq.. hahaaa


Okey aku rassa takat ni je dulu kot pasai new story and hot story aku nihh. Hahaha hot kee?? Ehemmmm, sajaaa je kasi line panas.. Hehehe :D Weh daaa daa duluu naaa. Nanti aku update lain taw. So please pray for meee. Sebab nyaa ramai kawan2 aku bila pakai bracess jee dorang kuruihh tinggai tulangg so aku xnak macam tu. Hopefully aku maintain jaaa and paling penting aku sihat walaafiat hendak nye. And aku always akan doakan untuk kesejahteraan hampaa jugak ! Hehehe Salam Sayang untuk semuaaa. Muahxxxx cikeddd :-* Daa !!






P/s : Dialah peneman aku dikala aku duka & tawa, my dearest Encik Fiance. Tq so much layannn karenah akuu semuaa. Lepaihh parents & siblingsss aku yg sanggup layan karenah aku, then kau pulakk.. Hehehe appreciate much.. :)) Thanksss God to bring them for me ❤️ ❤️ ❤️
















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...