❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 14 January 2014

Jodoh???

  Assaalamualaikum  1  Malaysia. Heee, Alhamdulillah.. Akhirnye  aku  berjaya  menamatkan  peperangan  aku  di  Medan  Perang  dengan  jayanye.. Hikssss  Happy  bangat  dong !!

Kini  aku  bersama  family  tercinta  aku  di  home  sweet   home. Hooraayyy !! Aku  akan  menghabiskan  masa  aku, cuti  aku  bersama  mereka. I'm  always  happy  with  my  family... Thanksss  both  of  you  and  always  Love  them  damn  much !

Jodoh ???

Errrr, aku  blurrr  dengan  jodoh  ni.. Entahhh, aku  pun  tak  tahu  adakah  ini  dinamakan  jodoh... Aku  merasakan  kalau  jodoh  aku  makin  menghampiri  aku. Ohhh  dear  Zauj, adakah  engkau  jodoh  aku?? Adakah  engkau  diutuskan  oleh  Nya  untuk  aku?? Apakah  yang  perlu  aku  lakukan?? Aku  terkedu  seketika..

Insyaallah, jika  engkau  adalah  my  future  Zauj  aku.... Aku  akan  terima  engkau  dengan  hati  terbuka. Untuk  berkahwin  terus, mungkin  aku  tidak  ready  lagi. Maafkan  aku... Dalam  perancangan  engkau  akan  datang  meminang  aku  bulan  6  ini?? Insyaallah, jika  tiada  halangan.... Semoga  ia  akan  berjalan  dengan  lancar  aku  doakan.. 

Tak  pernah  aku  sangka  tidak  pernah  aku  duga  kalau  engkau  akan  menjadi  future  Zauj  aku... Aku  hanya  pernah  kenal  engkau  sebagai  kawan  and  aku  tak  pernah  anggap  engkau  lebih  dari  seorang  abang. Tapi?? Mampukah  aku  mencintai  dan  menyayangi  engkau  sepenuh  hati  aku?? Tapi  aku  yakin, semua  itu  boleh  dipupuk  selepas  berkahwin... Aku  bersyukur  jika  engkau  bakal  menjadi  imam  ku  kerana  aku  tahu  engkau  seorang  yang  beriman, bertanggungjawab  dan  penyayang. Aku  berharap  engkau  dapat  menjaga  aku...

Aku  masih  lagi  terasa  seolah2  sedang  bermimpi. Adakah  aku  sedang  bermimpi?? Tapi, bukan  senang  untuk  aku  buat  keputusan. Hal  ini  menjadi  makin  rumit  apabila  aku  terpaksa  membuat  pilihan  di  antara  1  yang  terbaik  untuk  aku  and  persetujuan  dari  family  aku.. Dalam  hal  macam  ni  pun, tuhan  masih  meguji  aku. Aku  memerlukan  bantuan  dari  Mu  Ya  Allah. Aku  masih  kabur  untuk  membuat  pilihan.. Berikan  aku  membuat  pilihan  yang  tepat  untuk  kehidupan  aku  masa  hadapan...

Wahai  Hati... Semoga  aku  dapat  membuat  keputusan  dalam  keadaan  aku  yang  tenang. Insyaallah... Dear  future  Zauj, semoga  engkau  adalah  orang  yang  tepat  yang  aku  pilih  dan  jangan  pernah  sia  siakan  kehidupan  aku  sebagaimana  masa  lampau  aku. Aku  sangat  berharap... Aaminnn :)



p/s : Engkau  ambil  dia  dari  aku  dan  engkau  datangkan  kepada  aku  dengan  orang2  yang  lebih  baik. Insyaallah, Aku  percaya  dengan  semua  rancngan  engkau  Ya  ALLAH.. Allah  is  Merciful






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...