❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 7 December 2016

When your partner was Kaki Travel


Hello! Hello! I’m back gaissssss….. Topic for today is about Kaki Travel… Yayayayaa When you got someone who is interesting to travel and at the same time you have the same hobbies like him, your world be like: D worthless… Hahaha serious talk, actually aku ni kaki travel tapi aku xdapat pun geng yg sama spesis dengan aku yg suke travel sana sini. Tu pun as long as aku jadi student, xde kot aku travel kemane2 dengan kawan2, just takat pegi jalan2 pusing JB, food hunter, lepakingg tu normal activity laa yg aku biase buat dengan kengkawan.

Since I got Fiance yg kaki travel ni, x silap aku dah banyak kali jugak laa aku terjebak and join sama dengan travel dia. Tu pun terbatas sikit laa nak pegi travel memane because of  WE “belom halal” and we need to care laaa batas2 dalam tempoh bertunang kan, orang2 tua cakap x manis di pandang orang when kau takde ikatan yang sah then kau pegi sana sini macm kau dah halal je. Hihihii sebab tu laa aku said kat Fiance hold dulu beberape plan untuk travel ke sana sini sebab nye pasal demikian lah. Well, dia boleh accept and bertabah sampai laa kami betul2 dah jadi pasangan halal and kau boleh pusing 1 world bersama2 without people surrounding nak bising2 cakap belakang and so on. Yelaa u know that, lumrah hidup laa kalau orang suke mengata mengumpat tu kan. Hehehehe
J

Bende lain kau tak sama pendapat takpeee, tapi bab jalan sana sini confirm kau satu kepalaa yg niii baru syiokkk. Hihihi and baru aku tahu peraturan and perancangan tuhan tu memang dah tersusun cantik. Masyaallah. I’m seriously blessed sngt dengan segala ape yg diatur oleh Nya. Thanks god bring him to me. And aku akan menjaga ikatan ini sebaik mungkin. Insyaallah J

Makin lama aku mengenali kau makin banyak bende yg aku interesting kat kau. Hihihi tu laaa dulu jual mahal, xnak dengar cakap Big Madam. And now, u see sendiri kan? Hihihi I can accept you and I learned how to be better than before. Aku belajar untuk repair diri aku untuk menjadi lebih baik dari sebelum ni yaaa we are not perfect human but when u meet someone ia akan melengkapkan yg mane kurang dan terlebih itu. Manisnye sebuah perhubungan itu bila kau ikhlas untuk menerima baik buruk nya J




Notes: Moral of this entry is u need to move on and try to accept the other people untuk mencari kebahagiaan. At least you try to find the other one and jangan pernah kembali kepada masa silam even masa silam kau terlampau bahagia or terlampau sakit & pahit untuk kau telan, one thing is never give up in our live. Remember that God is the best planner for us. Trust me. Orang cakap even hidup kite dengan org pertama gagal, insyaallah when you got the next persom in your life, your life will be more better than before and kau pun akan dapat person yg lebih bagus jauh dari yg sebelum ni. Insyaallah. All is what I said is based on my experience life. Pengalaman mengajar kite erti sesebuah kehidupan. So berpijak lah pada bumi yang nyata. Buka hati untuk menerima sesorang yang lebih sayang kepada kita and lebih mengahargai kita. Semoga berkekalan hendaknye. Hihihi We Wish it together J










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...