❤️ Aku Mengenali Mu ❤️

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 16 November 2015

Anugerah yang indah:)



Anugerah yang diberikan kepada aku ketika ini adalah sakit. Sakit yang aku terima akibat kemalangan minggu lepas. Aku tahu apabila kkta ditimpa sakit maka dosa2 ringan kita akan terhapus.... 

Kini aku sakit, aku jauh dari keluarga, aku seorang anak perempuan, aku sorang2 diri di negeri yang jauh yg dicampak untuk belajar, mama abah semua jauh, Aku cube berdiri sendiri dengan hidup berdikari. Walaupun perit semua tu aku yang tempuh. Aku tahu ini dugaan hidup bagi aku. Dan aku perlu tabah, banyakkan bersabar, kene banyak kawal emosi and so on. Walaupun jiwa aku meronta2. Woiii aku bukan manja sngt pun tapi bilaaa aku sakit macam ni walaupun aku belom nyawa2 ikan dalam kepala otak aku niii asyik nak balik rumah je. Tapi aku tahan. Aku sebak gilerrrr. Aku selalu nangis sorang2, kadang2 nangis nyorok2 sebab aku tak nak kawan aku nampak. Kau tahu kenapa?? Sebab nye aku tak nak dorang nampak aku lemah dan manja.. Aku nak dorang nampak aku hati kental, hati sado blaa blaaa. Ade reason tersendiri kenapa aku jadi macam tu...

Aku senyum walaupun kadang2 sampai emosi aku tak terkawal dgn diri aku. Derrr, layanan seorang ibu terhadap anak memang tak sama aku cakappp kalau nak bandingkan dengan kawan2. YEsss !! Thats right !! Sebab nye kadang2 kawan ni yelaaa tak semua memahami kau. Tak tau yang kau niii xboleh ituu xboleh inii. Tapi bila kau dgn ibu kau sendiri?? 100% aku boleh cakap kau lagi selesa. Dari segi dia jaga kau, dia cara kat kau and semua. Okey sumpah air mata aku menitikk berderai laju2... Hermmm

Aku rindu mama ! Aku rindu Abah ! Aku rindu kakak, Abang & adik2 aku. Aku tahu kalau aku kat rumah time ni mesti dorang akan jaga aku lebih baikk dari aku kat sini kene berdikari semuaaa. Kalau kat rumah mama ada untuk jadi jururawat tiptop aku. Confirm makanan aku semua dijaga, Sebab dia tahu ape yg aku kene pantang and tak. Kat sini hermmmm aku yg elok2 berpantang di ajak nye makan itu ini. Bila aku cakap aku kene pantang ade lahhh yang akan jadi Setan. Hahaha kau tahu takkk aku terpaksa berlawan mati matian dgn nafsu makan aku. Aku terpaksa sekat ape nafsu makan aku sebab nye aku kene pantang aku nak baik cepat. Yang dapat padah nye sakit nye perit nyee aku memalam adalah aku sorang yg tanggung... 

Okey sebenarnye memang aku manje punn. Hermmmm aku nii memang dah selalu manja dengan family semuaaa. Sebab tuu laa aku jadi macam nii. Sooo? Sape tak leh blah dgn perangai manja aku nii boleh pergi blahh blahh blahh laaa woiii dari hidup akuu. Aku boleh hidup sendiri laaa.... hahahahaa lantak laaaa nak kate kat aku, ade aku pedulii plakk?? 

Okey aku dah release sikittt bile aku nanges sorang2. Hihhi aku ni mudah okey bila aku dah nanges empat ploh enam ploh kali sampai bengkak mata. Tu memanggg hobi aku. So pleaseee jangan nak pertikai kann laa. Sape pertikaikan pasal hobi aku memang aku terajanggg je laju2. hihihiii ingat satuu jee woiii kawann nii kau nak ajak fun2 ok, tapi tak kan ade kawan yg nak nanges sama2 dengan kau. Percayalah cakap aku. hahaha kalau ade, meh sini komen kat aku. nak tgk jugakk sahabat sejati sape yg macam tu??? Ade berani kaaaa?? Puihh Puihhh !!!





p/s : Tapi aku OKEY sajaaaa bhaiii!! Langsung tak down derrr. Aku dah muakk nak hadap kehidupan macam ni. hahahaa aku layankan aje. But please laaa behavee yawww sbbnye Fake people is everywhere. Watch outt!! Semoga Allah sahaja yang dapat menjadi pelindung aku. Yessss so just smile and say Alhamdulillah :))






#Pengalaman hidup mengajar kita 1001 erti perjalanan untuk teruskan hidup#















No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...